Home » Nieuws » Suikervrij: dag 3 (is er ook iets waar géén suiker in zit?)

Suikervrij: dag 3 (is er ook iets waar géén suiker in zit?)

Gepubliceerd op 2 maart 2016 om 19:49

Je zal maar écht geen suiker mogen eten. Dan heb je een enorm probleem, want overal zit suiker in! Ik ben eens in onze voorraadkast gedoken... (en mag ik ondertussen al een glas cola?)

Ik heb echt ontzettend veel zin in een glas cola. Maar dat mag dus deze week niet :-( Op de trek in cola na ging 't vandaag verder prima. De migraine is nog niet over, maar dat is eigenlijk nooit in één dag klaar. Daardoor heb ik ook slecht geslapen.

Maar ik heb lekker ontbeten met broodjes oude kaas en jam. Tussen de middag een fruitsalade als lunch (ik ben gek op fruit - is het al bijna zomer & weer tijd voor aardbeien, meloen & ananas?). Tussendoor appels en sinaasappels gegeten. Veel rooibosthee en water gedronken. En 's avonds gebakken gekruide aardappeltjes, bloemkool, een gehaktbal met zongedroogde tomaatjes en een salade met ijsbergsla, andijvie, tomaat, komkommer, rozijnen en olijven.

Die salade, dat was ook weer zoiets. Ik zou er balsamicodressing door heen gooien: FOUT. Want daar zit suiker in. Ik maakte dus gauw zelf een dressing van balsamicoazijn en olijfolie. En na het eten ben ik eens in de kast gedoken om te kijken waar nog méér suiker in zit. Ik wist wel dat in heel veel producten suiker zit, maar van sommige dingen verwachtte ik het niet.

Er zit bijvoorbeeld suiker in...

  • beschuiten (waarom?? dat snap ik nou echt niet.)
  • cream crackers
  • knakworsten (ook weer zoiets...)
  • balsamicodressing
  • fritessaus
  • mosterd
  • casselerrib, kipfilet, salami (...???)
  • pindakaas
  • sandwich spread
  • cup-a-soup (why?!?)
  • bouillon
  • bami mix
  • fajita mix
  • boemboe
  • ovenfriet (niet allemaal, trouwens)
  • potten tomatensaus
  • chili saus
  • curry
  • ketchup
  • jam (ook de light jam!)
  • appelmoes

Suikervrij1-1.jpg

En verder zit er suiker in de Engelse dropjes die hier nog in de snoeppot zitten. En in de chupachup lolly's, vruchtenhagel, chocoladepasta en chocolade paaseitjes. Da's natuurlijk niks nieuws.

Wat kun je dan nog wel eten zonder suiker? Rijstwafels. En matzes. In de soepstengels zat ook geen suiker. En evenmin in de ongezouten en ongezoete noten (ik heb walnoten, pecannoten en hazelnoten). Appelstroop (wel eerst ff het etiket checken). Rozijnen tel ik ook mee. En honing. Want daar zijn geen geraffineerde of kunstmatige suikers aan toegevoegd. O en kaas!! Gelukkig is er kaas. Er is trouwens ook pure chocolade zonder suiker. Die ligt hier alleen niet in de kast, dus ik geloof dat ik morgen zéér dringend boodschappen moet gaan halen...

O, en ook leuk: kocht ik gister nog een speciale pot biologische suikervrije appelmoes, kom ik thuis tot de ontdekking dat de kuipjes appelmoes van de Lidl óók geen suiker bevatten. Die koop ik altijd al. Scheelt weer, haha! :-)

Suikervrij5.jpg  
Maar ik heb onderhand best zin in iets lekkers. Nog één dag werken en dan heb ik vrij. Dan ga iets bakken & hopelijk smaakt dat goed! 

 

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.